CUSTOMER EXPERIENCE SCAN

Bij veel keuzes die een consument maakt gedurende de klantreis, speelt de geboden service een belangrijke rol. Een klant verleiden om een product af te nemen is al een uitdaging voor veel retailers. Maar om een klant te behouden is voor een retailer nog veel lastiger. Dit hangt niet alleen sterk samen met de kwaliteit van het product dat geleverd wordt aan de klant maar ook sterk met de service die een retailer biedt. Service is voor veel retailers dus van belang om te zorgen dat klanten een product blijven afnemen of, nog beter, dat ze ook andere producten van de retailer gaan afnemen.

  • Waar in de customer journey kan ik de klantbeleving optimaliseren voor een hogere conversie?
  • Welke obstakels kan ik wegnemen om de customer experience te optimaliseren met als resultaat een hogere loyaliteit?
  • Hoe verhoudt onze customer experience zich ten opzichte van andere retailers.

DE SCAN

ServiceScout heeft een Customer Experience scan ontwikkeld waar wij binnen 30 dagen uw online customer journey meerdere malen doorlopen. Wij staan in contact met uw klantenservice, bestellen, ontvangen en retourneren meerdere producten via de door u geboden kanalen.

PageLines-Doorlopen_de_customer_journey_ServiceScout.JPG

HET RESULTAAT

Voor onze klanten hebben we een persoonlijk dashboard ontwikkeld waarin wij per deelgebied van de customer journey feedback geven over de customer experience. We geven u concrete adviezen hoe u geconstateerde obstakels in de customer journey kunt wegnemen. Zo geven we u inzicht in o.a.:

  • Inzicht in de usability van uw website;
  • Inzicht in gemiste kansen in uw communicatie;
  • Inzicht in de performance van uw website;
  • Inzicht in de integratie van uw digitale en “analoge” kanalen;
  • Inzicht in de effectieve antwoorden van uw medewerkers;
  • Inzicht in welke commerciele kansen uw organisatie laat liggen;

Indien gewenst kunnen we u ook ondersteunen in het coachen van uw medewerkers en kunnen we optreden als partner richting uw businesspartners. Uw medewerkers en businesspartners zijn uiteindelijk voor een groot gedeelte uw succesfactor.

BENCHMARKEN

servicescout_benchmark

De customer experience scan is een onderdeel van het aanbod van ServiceScout waarmee retailers de eigen service kan benchmarken met andere retailers.

Wilt u de Customer Experience Scan uitbreiden met de gegevens van 1 of meerdere concurrenten of best in class dan is dat mogelijk. Onze benchmarks tonen op deelgebieden aan hoe uw customer experience zich verhoudt tot die van concurrentie of tot die van best in class. Zo weet u nog beter welke kansen u kunt benutten en waar u andere mogelijkheden laten liggen die u kunt gebruiken in uw marketingactiviteiten.

De benchmarks vindt u ook terug in de persoonlijke omgeving. U krijgt op dezelfde wijze inzicht in de customer journey van de door u gekozen bedrijven in uw benchmark.

CONTACT

Wilt u verder praten over de Customer Experience Scan, of wellicht een breder gesprek over dit onderwerp? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. U kunt uw gegevens achterlaten via het contactformulier of u kunt ons bellen op 073-7820207.