SERVICESCOUT IN HET NIEUWS

Webwinkels kunnen decemberdrukte niet aan

Wie denkt slim te zijn door deze feestmaand de cadeaus online te kopen, moet extra opletten: de kans bestaat dat je pakketje niet op tijd arriveert.

Onderzoeksbureau ServiceScout ontdekte dat veel webwinkels de drukte niet aan kunnen en te laat zijn. Van de 93 pakketjes, besteld bij zo’n 30 webwinkels, kwam een groot deel niet op tijd aan. Bijna 1 op de 3 winkels bezorgde het pakketje te laat. Geen enkele webwinkel liet de klant weten dat het pakketje te laat zou zijn.​

Lees volledig artikel

Webshops communiceren niet over gebroken beloftes

Grote Nederlandse online retailers hadden rond Sinterklaas moeite hun bezorgbelofte waar te maken. Ruim een kwart leverde één of meerdere orders niet binnen de op de website gecommuniceerde termijn. Communicatie daarover ontbrak.

Dat meldt ServiceScout op basis van eigen onderzoek naar de service van 33 grote online retailers in Nederland in de drukke decembermaand.

Lees volledig artikel

De opvallende loze beloften van de online retailers

Ruim een kwart van de online retailers kan de beloften niet waarmaken in de drukke decembermaand.

Bestellingen worden niet binnen de beloofde termijn geleverd, zonder dat daar melding van wordt gemaakt. Bovendien zijn grote verschillen zichtbaar in de serviceprestaties van de webwinkeliers. Telefonisch contact opnemen is doeltreffender dan het sturen van een e-mail.

Lees volledig artikel

Kwart van retailers te laat in decembermaand

Een aantal grote retailers in Nederland heeft zijn beloften tijdens de Sinterklaasperiode niet na kunnen komen. Dat stelt retailservicevergelijker ServiceScout uit onderzoek onder 33 grote spelers in ons land.

Twaalf procent van alle bestellingen werd niet volgens de gemaakte leverbelofte bezorgd. In totaal wisten negen van de 33 retailers één of meerdere bestellingen niet binnen de beloofde termijn af te leveren. Geen enkele retailer liet daarbij weten dat de bestelling later werd bezorgd.

Lees volledig artikel

Click & collect is de trend deze kerst

Met de kerstdagen voor de deur draaien de retailers overuren, maar de consument kiest steeds vaker voor een online aankoop. Hoe bieden offline winkeliers tegenwicht?

Hoewel een simpele klik met de muis ervoor zorgt dat een pakketje bij de consument belandt, zijn er toch nog veel retailers die door de kerstdrukte in de problemen komen.

Lees volledig artikel

Consument de dupe van sjoemelende webwinkels

Het is opletten geblazen bij bestellen via internet, want webwinkels sjoemelen met de regels. Vooral als je een pakketje wilt terugsturen, moet je als consument goed opletten.

Onderzoeksbureau ServiceScout bestelde 150 pakketjes en stuurde ze vervolgens in hun geheel terug. Daarbij bleek een deel van de winkeliers de fout in te gaan. In 1 op de 5 gevallen kreeg ServiceScout de bezorgkosten niet vergoed, en dat moet wel.

Lees volledig artikel

Een derde van webshops betaalt verzendkosten niet terug

Een derde van de verzendkostenvragende honderdvijftig grootste Nederlandse webshops betaalt deze niet terug aan klanten die hun bestelling retourneren.

Daarmee houden zij zich niet aan de nieuwe consumentenwet die sinds 13 juni van kracht is. Dat meldt het bureau ServiceScout op basis van eigen onderzoek naar 150 Nederlandse webshops, waarbij ‘de Twinkle100 sterk vertegenwoordig is’.

Lees volledig artikel